مستقر در ماه

مستقر در ماه

من ایمان دارم که هیچ تلاشی بی نتیجه نمی مونه :)

یک راند دیگر مبارزه کن وقتی پاهایت چنان خسته اند که به زور راه می روی… یک راند دیگر مبارزه کن وقتی بازوهایت آنقدر خسته اند که توان گارد گرفتن نداری… یک راند دیگر مبارزه کن وقتی که خون از دماغت جاریست و چنان خسته ای که آرزو میکنی حریف مشتی به چانه ات بزند و کار تمام شود… یک راند دیگر مبارزه کن و به یاد داشته باش شخصی که تنها یک راند دیگر مبارزه می کند هرگز شکست نخواهد خورد.
محمدعلی کلی

بایگانی

گنجینه لغت

چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۱۶ ب.ظ

گفتم جهت خالی نبودن عریضه، بیام یه پستی بذارم.

حدود 2 سال پیش که خوندن زبان رو داشتم شروع می کردم، از سایت test your vocab با تست ساده ای که داشت، تعداد لغاتی رو که بلدم تخمین زد. اون موقع فقط لغتای دبیرستان رو بلدم بودم و مقدارش رو 3730 تا تخمین زد.

امروز اتفاقی دوباره یاد اون سایت افتادم، و گفتم یه تستی بکنم ببینم تغییری کرده یا نه. این بار 8950 تا تخمین زد.

 

یعنی تو این دو سال حدود 5000 لغت به گنجیه ی لغتم اضافه شده. هر چند انتظار بیشتری داشتم؛ اما همینم جالبه.

تو همین سایت نوشته که نیتیو ها حدود 20 هزار تا 30 هزار کلمه بلدن برای مکالمه ی روزمره شون.

امیدوارم تا دوسال آینده به 20 هزار کلمه رسیده باشم :)

البته همین سایت یه نموداری کشیده که طبق اون، بیشتر غیرنیتیوها(مثل هندی ها و چینی ها و ...) که تو این تست شرکت کردن، حدود 4500 تا کلمه بلدن.

 

اگه دوست داشتین، شما هم تو تستش شرکت کنین و بهم بگین چند کلمه بلدین :)

 

 

۹۸/۰۵/۲۳
آی دا

زبانخوان

نظرات  (۹)

۲۴ مرداد ۹۸ ، ۰۸:۵۴ مصطفا موسوی

2,940

چرا انقد کم شدم پ؟ :/

پاسخ:
چون فک نکنم مطالعه ی جدید انجام داده باشی
طبق لغات دبیرستان همینه تقریبا دیگه
۲۴ مرداد ۹۸ ، ۰۹:۴۶ مصطفا موسوی

خب نه، توی دانشگاه هم زیاد کلمه یاد گرفتیم که خب بیشتر حالت تخصصی داشتن و توی این لیستا نبود یا یکی دو تا بود. 

پاسخ:
من فک کنم تخمینش درست باشه
چون من یه اپ هم دارم؛ که اونجا هم تخمین لغت انجام میده، اونجا هم حدود ۹۰۰۰ تا تخمین زده(اونجا به طیف کلمات جواب دادم).

۶۲۴۰. یه ذره از خودم ناامید شدم ولی :))

پاسخ:
خیلی خوبه که! با توجه به اینکه بعید بدونم مدام سر و کله ی مستقیم بزنی با زبان به صورت جدی.
من رنج لغاتی که بلدم بیشتر علمی و فرمال هست، چیزی از روزمره و زبان عمومی چندان نمی دونم، بابت همین بیشتر نشد کلماتم.

به صورت کاملا جدی زبان نمی‌خونم ولی خب هر روز چند تایی لغت می‌خونم. ۱۱۰۰ و ۵۰۴ رو دارم می‌خونم.

آره اونی که میگی هم بی‌تاثیر نیست. منم بخش زیادی از رنج لغاتم تخصصی‌ان.

 

راستی اون اپی که تو جواب کامنت آقای موسوی گفتی چیه؟

پاسخ:
من تا حالا لغات ضروری تافل بارونز رو خوندم؛ حدود ۶۰۰ کلمه ست و کتاب ۴۰۰ لغت ضروری و بقیه هم متفرقه تو متن و اینا. مقداری هم لغت جی ار ای. 

اسم اپ WordUp. خیلی خوبه؛ تو تبلیغات یوتیوب پیداش کردم. برای اموزش لغته.
۲۴ مرداد ۹۸ ، ۱۴:۱۲ مصطفا موسوی

میدونم تخمینش درسته. میگم کاش بیشتر بلد بودم:))

پاسخ:
خا :)))
۲۴ مرداد ۹۸ ، ۲۳:۰۴ احسان شریعتی

۶۱۳۰ تا لغت

فقط من یه فتوا دارم و اون اینه که خوندن لغت به تنهایی(از کتاب‌هایی مثل ۵۰۴) مطقا حرامه

چون کار بی فایده است و اتلاف وقت

زبان را باید به طریقی یاد گرفت که یک کودک زبان مادریش را یاد می‌گیره، امیدوارم شما و من(که مهمترین هدفم در حال حاضر همینه) و سایرین در زبان آموزی موفق باشیم

پاسخ:
خوبه:)
من از همین طریق خوندم(ابتدا کتاب لغت) و بعد لغتا رو از طریق متن خوندن و شنیدن اکتیو کردم و راضی ام.
چیزی که شما میفرمایید هر چند درست (و کلیشه ای) هست؛ اما سال هااا طول میکشه.

یا خدااااا

نه هزار تا لغت بلدی؟؟؟؟

عااااااااااااااااااا.آفرین.به خودت افتخار کن.

پاسخ:
نه بابا چیزی نیست که :)

این سایتش مشکل داره.واسه منو زده 590 تا.چون فکر کنم کمتر باید باشه. :))

ولی کمی که فکر میکنم شایدم درسته :دی

پاسخ:
:))))))
ایشالا که درسته :)))

6850

ناامید شدم از خودم من هم.

پاسخ:
تا امیدی نداره که
کاش همه ی ناامیدی ها تا همین حد بودن!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">