مستقر در ماه

مستقر در ماه

من ایمان دارم که هیچ تلاشی بی نتیجه نمی مونه :)

یک راند دیگر مبارزه کن وقتی پاهایت چنان خسته اند که به زور راه می روی… یک راند دیگر مبارزه کن وقتی بازوهایت آنقدر خسته اند که توان گارد گرفتن نداری… یک راند دیگر مبارزه کن وقتی که خون از دماغت جاریست و چنان خسته ای که آرزو میکنی حریف مشتی به چانه ات بزند و کار تمام شود… یک راند دیگر مبارزه کن و به یاد داشته باش شخصی که تنها یک راند دیگر مبارزه می کند هرگز شکست نخواهد خورد.
محمدعلی کلی

بایگانی

در باب اینکه چی بخونیم

دوشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۳۸ ب.ظ

خب من تا حالا به چندین کامنت خصوصی عمومی یا حتی اینستاگرامی(مخاطبان مشترک وبلاگ و اینستام) برخوردم که میپرسن چه کتابایی می خونی.

خب فرزندانم، منم چیز زیادی نمی دونم. بعد خب بستگی داره واسه چی بخوای بخونی

مثلا یکی میخواد ایلتس بخونه، تو کتابفروشی ها قفسه ش پره از کتابای آیلتس.

یکی می خواد تافل هم بخونه همینطور

جی آر ای هم همینه.

بعد تالارای گفت و گو خیلی زیادن برای هر آزمون.

اما کلیاتش اینه که اول باید لغت بلد باشی طبعا، یعنی خودتو به یه سطح متوسطی برسونی، بعد بری رو اسکیل های دیگه کار کنی.

من سال های زیادی از زبان دور بودم. وقتی شروع کردم تقریبا میشه گفت همه چیز یادم رفته بود. حتی لغت های دبیرستان. 

علاوه بر مشاوره های آقای محترم، که گفت چی بخونم؛ از دو تا از دوستام هم پرسیدم که چیکار کنم

اونا گفتن ابتدا لغت.

من از کتاب 504 بدم میاد. حس خوبی بهش ندارم و کلا منو آزار روحی میده خوندنش :|

هیچ وقت هم نتونستم بیش از 3-4 تا درسش رو بخونم.

خلاصه که دیدم اوضاع خرابه، از کتاب بارونز شروع کردم و به شخصه واسه من خیلی کتاب سختی بود. بیش از اندازه سخت. شاید چون صفر ِ صفر بودم.

دیگه بارونز یه ذره سطح لغتم رو کشید بالا و همزمان ممرایز هم استفاده می کنم. گاهی هم جعبه لایتنر. که جفتش حوصله م رو سر میبرن.

در مورد بارونز هم اگه میخواین کرک و پرتون بریزه، برین لغت های تهش که مال ریدینگ هاشه نگاه کنین تا بفهمین چی میگم :)) حالا نمیدونم واقعا شاید واسه شماها آسون باشه، واسه من که نبود.

دیگه اینکه خواهر من باشی من هنوز تو همون مرحله لغتم در واقع. الانشم 600 تا لغت دور و برم همچین ریخته نگام میکنن. کلا هم چون آدمی ام که بی تمرکز درس میخونم، بازدهیم پایینه.

دیگه اینکه خلاصه ورای هر آزمون و یا چیز دیگری، به نظرم زبان خوندن خیلی خوبه. فکرو ورزش میده و حال آدمو خوب میکنه.

با پست های بعدی ما همراه باشید :))


۹۷/۰۲/۱۷
آی دا

زبانخوان

نظرات  (۶)

بعد از این پستی که لینک می‌کنم، سیستم زبان خوندنم رو تغییر دادم. منم نتونستم 504 رو با موفقیت پیش ببرم واسه همین به این روش روی آوردم: کتابی که قبلن خوندم و می‌دونم داستانش چیه و برام جذاب هم هست دوباره‌خوانیش، زبان اصلی دانلود کردم و این‌جوری لغت پیدا می‌کنم، توی ساختار جمله هم یادش می‌گیرم و گرامر هم می‌شه باهاش پیش برد. قصدم خیلی حرفه‌ای و مدرک و اینا نیست، تفریحی می‌خونم ولی در کل صبوری می‌خواد چون پروسه‌ی زمان‌بریه. 

کلیک کنید :)
پاسخ:
وای خیلی سایت خوبیه!! ممنونم از معرفیت!! ^___^
آره با داستان بخوای یاد بگیری یه ذره طول میکشه، چون حالت اجبار توش نداره
فکر کنم لینک نشد!

https://sadraa.me/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b1%d9%88%d8%b4-%db%8c%d8%a7%d8%af%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%86%da%af%d9%84%db%8c%d8%b3%db%8c/
پاسخ:
آره بازش کردم ^_^
واقعا ممنون از راهنماییات :|
پاسخ:
خوب بودن که :|
عالی. موفق باشی
پاسخ:
مرسی ^-^
کاش لینک کتاب لغتتو میذاشتی. من نتونستم پیداش کنم
پاسخ:
من از جنگل خریدم.
اما واسه دانلود هم هست این لینکشه:

راستی یادمه قبلا نوشته بودی آموزشگاه تدریس میکنی؟ اگه اینطوره این کتاب برات ساده ست...فک نکنم لغتاش برات سخت باشن...
نه نگران نباش. وضع زبانم خیلی داغون تر از این حرفاس :)
ممنونم
پاسخ:
خواهش میکنم :)

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.