مستقر در ماه

مستقر در ماه

من ایمان دارم که هیچ تلاشی بی نتیجه نمی مونه :)

یک راند دیگر مبارزه کن وقتی پاهایت چنان خسته اند که به زور راه می روی… یک راند دیگر مبارزه کن وقتی بازوهایت آنقدر خسته اند که توان گارد گرفتن نداری… یک راند دیگر مبارزه کن وقتی که خون از دماغت جاریست و چنان خسته ای که آرزو میکنی حریف مشتی به چانه ات بزند و کار تمام شود… یک راند دیگر مبارزه کن و به یاد داشته باش شخصی که تنها یک راند دیگر مبارزه می کند هرگز شکست نخواهد خورد.
محمدعلی کلی

بایگانی

یه فروشگاه بزرگ چند طبقه

چهارشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۸، ۰۶:۱۸ ب.ظ

چقدر واقعا دیگه با مغازه های کوچیک کنار نمیام. حتی برای خریدن یک بسته کش تنبون.

اولین باری که با پدیده و مفهوم convenience stores یا همون فروشگاه های رفاه آشنا شدم، ده دوازده ساله بودم.

تو ماهنامه ی دوچرخه گمونم، یه داستان طنزی خونده بودم که شخصیت اصلی داشت ماجرای خرید با پدرش رو از یک همچین فروشگاهی توضیح میداد. اون موقع شهرستان کوچک ما فروشگاه بزرگ نداشت. تمام فروشگاه ها به همون مغازه های سنتی که باید با منت از فروشنده بخوای دو قلم جنس برات بیاره و اونم نهایتا جنسی با سلیقه و میل خودش رو میاورد، محدود بود. من همیشه تو ذهنم این فروشگاه ها رو دوست داشتم و از تجسم سبد خرید، ذوق زده می شدم.

علی ایحال، الان شهر ما پنج شش تایی فروشگاه رفاه داره؛ اما از قضا تمام جنس ها رو پوشش نمیدن و بیشتر فقط خوراکی و مواد غذایی هستن.

مثلا برای خرید لباس، هنوز مجبوری به صورت سنتی خرید کنی و هی با مظلومیت فروشنده رو نگاه کنی که چند تا جنس بیشتر برات بیرون بیاره.

خرید ایده آل برای من اون خریدیه که فارغ از زمان و مکان، بتونم با فراغ بال خرید کنم و همه ی جنس ها و کیفیت ها رو خودم آنالیز کنم و نهایتا جنس خودمو انتخاب کنم. نه تو معذوریت خرید بمونم و نه حس کنم وقت مغازه دار رو گرفتم.

به هر حال همین عامل باعث میشه بیشتر اوقات برم مرکز استان، که انتخاب های بیشتر و بهتری داره، هر چند که برخی اوقات گنجشک رو جای قناری می فروشن.

این مشکل رو دیروز وقتی رفته بودم نخ گلدوزی بخرم و تو مغازه پر از مشتری بود و نخ ها از من فاصله داشت و من به صورت کامل نمی تونستم ببینمشون، بیشتر حاد دیدم. برام کسر شان بود که از دور انگشتمو به سمت یه نخ نشونه برم و فروشنده تازه اگه مایل بود، بدون ادا برام بیارتش.

و وقتی بیشتر عصبی شدم که تو مغازه ی لوازم التحریر فروشی، که چند تا کتاب کودک و نوجوان هم آورده، دختره انگار که میخواد دزد بگیره، پشت سرم واستاد و اصلا اجازه نداد با آرامش انتخاب کنم (تازه اینم بگم که شهر ما اصلا کتاب فروشی هم نداره. نه شهر کتاب، نه کتاب فروشی سنتی).

خلاصه، هر چند که خرید آنلاین هم گزینه ی خوبیه برای شهرستانی ها، اما خیلی به این فکر می کنم که روزی اگه پولدار شدم، بیام و نیازهای شهرمو یه تنه برطرف کنم.


نظرات  (۵)

۰۵ تیر ۹۸ ، ۱۸:۳۰ نیمه سیب سقراطی
آخ کاملا باهات موافقم، فروشگاه های بزرگ رو واسه خرید ترجیح میدم چون انتخابم محدود شده نیس و لازم نیس پشت چشم فروشنده رو ببینم، ماشالله همه هم خوش اخلاق 😂😂
و نمیدونی چقدر متنفرم که توی مانتو فروشی یا جاهای دگ یکی دنبالم راه میفته و بقول شما انگار دزدگرفته😑 
پاسخ:
خیلی به آدم برمیخوره، خیلی :/
با توجه به پست قبلی و این پست .الان خیلی دوست داشتم این نیاز روحی خودم و خودتون رو به پول برطرف کنم. :)) این فروشگاهی که شما میگین فقط به پول نیاز داره هرچی چشمت خورد و چشمات قلبی شد بندازی تو سبد.به همین راحتی!به همین خوشمزگی! :))
+با توجه به خط آخرم دقیقا منم کل پولمو نمیخوام برا خودم خرج کنم برای همین کارها و اهداف..یه شهرکتاب،یه بیمارستان با تمام امکانات،یه مهد کودک،یه باشگاه،یه آموزشگاه موسیقی و نقاشی و...درست درمون برای شهرم بسازم.رو تک تکشونم فکر و طراحی شده :)
+از اتاق فرمان اشاره می کنن نوشابه چی؟میخوای؟ 
پاسخ:
فکر کنم کاملا مشخصه که این روزا چقدر مشکلم در مورد چیه :))

۰۶ تیر ۹۸ ، ۰۰:۳۸ مصطفا موسوی
از تو که پژوهشگری میخوام یه سرچ کنی و چند تا مقاله علمی )ترجیحا انگلیسی( درمورد فروشگاه های زنجیره ای و تأثیرشون روی مصرف گرایی، کسب و کارهای کوچک، بافت فرهنگی، تنوع طلبی خرید، خرید های غیر ضروری و نیازهای کاذب و... پیدا کنی برامون بذاری اینجا. #جدی و #لطفا
پاسخ:
گرفتم چی میگی
منظورت اینه که این فروشگاه ها مصرف گرایی میارن و مشاغل کوچیک رو از بین می برن و ...
ولی مگه اینطور نیست که زندگیمون باید به سمت راحت تر شدن پیش بره؟
مگه چند سال زنده ایم!
این فروشگاه ها این روزا دارن مثل قارچ رشد میکنن...تو دو سال اخیر تو شهرما ۹ تا شدن
پاسخ:
من ازشون راضی ام اگه جنساشون با کیفیت باشن 
۰۶ تیر ۹۸ ، ۱۸:۱۶ مصطفا موسوی
نه جدی من میخواستم اگه حال داری هفت هشت تا مقاله علمی خوب برام پیدا کنی 😐
پاسخ:
باشه :|||

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">