مستقر در ماه

مستقر در ماه

من ایمان دارم که هیچ تلاشی بی نتیجه نمی مونه :)

یک راند دیگر مبارزه کن وقتی پاهایت چنان خسته اند که به زور راه می روی… یک راند دیگر مبارزه کن وقتی بازوهایت آنقدر خسته اند که توان گارد گرفتن نداری… یک راند دیگر مبارزه کن وقتی که خون از دماغت جاریست و چنان خسته ای که آرزو میکنی حریف مشتی به چانه ات بزند و کار تمام شود… یک راند دیگر مبارزه کن و به یاد داشته باش شخصی که تنها یک راند دیگر مبارزه می کند هرگز شکست نخواهد خورد.
محمدعلی کلی

بایگانی

بگو سیب!

يكشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۲:۰۳ ب.ظ

آدم ها از بین میرن. وسیله هاشون بخشیده میشه، مال و اموالشون هم. این وسط چیزی که ازشون میمونه، عکساشونه. ثبت لحظاتی که روزی ساختن. حتی فیلم هم ممکنه به مرور از بین بره یا آسیب ببینه یا دیگه قابل پخش نباشه. اما چه چیزی میتونه با عکسی که چاپ شده مقابله کنه؟

از بچگی عاشق عکس گرفتن و چاپشون بودم.

پاییز گذشته به سرم زد یه سری عکسا رو چاپ کنم...یادم افتاد تو سایت عکس پرینت اکانت دارم و قبلا هم از سفر ارمنستان(نوروز95) یه آلبوم چاپ کرده بودم.

قیمتا رو نگاه کردم و مناسب بود(هرعکس 1100 تومن). یه سری عکسای با حجاب مناسب خانوادگی و تکی و دو سه تا عکس از محل کار سابقم با لباس آزمایشگاه، و دو سه تا عکس از روز دفاعم رو چاپ کردم.

اینقدر این کار منو خوشحال کرد، که تصمیم گرفتم هر چند ماه یه پولی رو برای چاپ کردن عکسا کنار بذارم. و چون از کیفیت سایت عکس پرینت راضی بودم، میخواستم بازم همینجا سفارش عکس بدم. یک هفته از تصمیمم نگذشته بود که عکس پرینت قیمت هاش رو تقریبا دو برابر کرد. عکسی رو که قبلا با 1100 چاپ میکرد، الان با 2600 نرخ رو تصویب کرده بود.

تا بدنیا اومدن آریا دیگه از فکر چاپ عکسا بیرون اومدم، چون با وضعیت فعلیم دیدم از پس هزینه ش برنمیام. تا اینکه آریا به دنیا اومد و دلم خواست عکسای روز به دنیا اومدنش رو چاپ کنم و تخته بزنم برای پدر و مادرش ببرم.

سری به یه عکاسی شهرمون زدم و قیمت پرسیدم. هر عکس با سایز مرسوم رو 1200 تومن چاپ می کرد. چقدر خوشحال شدم؟ خیلی! 

خلاصه، مجددا تصمیم گرفتم هر چند ماه یه سری عکس انتخاب کنم و ببرم برای چاپ. 

عکس ها تنها چیزهایی هستن که از ما باقی می مونن. فکر نکنم بچه هامون از یه هارد اکسترنال پر از عکس که هیچ مشخص نیست روی کامپیوترهای 20 سال آینده باز بشن یا نه، خوشحال شن. 

من عکسامو چاپ می کنم و پشتش تاریخ می زنم، تا بعدها بچه م به وضوح ببینه مامانش یه وقتایی جوون و سر به هوا و زیبا بوده، یه روزایی تو یه کارخونه کار میکرده، یه روزی جلوی دانشکده ی فنی واستاده و عکس گرفته، یه روزی با استاد کچلش هم بعد از دفاع عکس گرفته و ... .

عکس ها تنها چیزهایی هستن که از ما به جا می مونن! حواسمون هست؟


نظرات  (۵)

هنوز هم عشق عکاسی هستی؟ 
لازم نیست همه عکسهات رو بدی عکاسی شیمایی که اینقدر گرون بشه. میتونی پرینت رنگی هم بگیری. خیلی ارزون تر در میاد. هر 4 تا توی یک آ 4 بزن و یک آلبوم معمولی برای خودت درست کن. البته خب به کیفیت چاپ عکس شیمیایی روی کاغذ عکس نمیرسه ولی با توجه به قیمتش به نظرم ارزشش بیشتره. بیار پیش خودم برات چاپش کنم :))) نمیگم ارزون ولی منصفانه سرت کلاه میزارم :)))) عکس ها خوبند ولی به نظر من این خاطرات خوب و نام نیکه که مانایی بیشتری داره و عکس میتونه مکملش باشه.
سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز-مرده آنست که نامش به نکویی نبرند.
خوش باشید و ایام به کام.
پاسخ:
بله بله هنوز هم...
و هنوز به امید روزی ام که یه دوربین حرفه ای بخرم!
بله پرینت رنگی هم میشه گرفت.. اما با خودم میگم شاید دیگه کیفیت کاغذش به نوه هام نرسه :))
خیلی ممنونم همچنین.
کار جالبی و من می پسندم 
من ی کاری شبیه این انجام دادم یعنی عکسمو برای کی از دوستان نقاش فرستادم تا با سیاه قلم بکشه بعد بدمش به مامانم 
بنده خدا خیلی دلش برام تنگ میشه 
البته نمیدونم شاید ی جور خود شیفتگی باشه 


پاسخ:
نه خودشیفتگی نیست. واقعا اینجور چیزها باقی می مونن...
:)
چه پست خوبی بود
دلمون وا شد :)
پاسخ:
می دونم بعد از مدت ها این سبکی نوشتم :))
وقتی به عکس ها و خاطراتش فکر میکنم یه حس عجیبی بهم دست میده...حسی که هم دوسش دارم و هم یخورده دوسش ندارم ... این "یادش بخیر" یه غم توام با شیرینی خاصی داره، مثل شکلاتی که یخورده تلخه ولی خب بازم شکلاته دیگه :)
پاسخ:
چه مثال خوبی زدی :) دقیقا..
همیشه وبلاگ خوندن برام یه جذابیت دیگه داره...همین فرمون برو آیدا جان
پاسخ:
ممنون که نوشته هام رو میخونی و بهم انرژی میدی :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">