مستقر در ماه

مستقر در ماه

من ایمان دارم که هیچ تلاشی بی نتیجه نمی مونه :)

یک راند دیگر مبارزه کن وقتی پاهایت چنان خسته اند که به زور راه می روی… یک راند دیگر مبارزه کن وقتی بازوهایت آنقدر خسته اند که توان گارد گرفتن نداری… یک راند دیگر مبارزه کن وقتی که خون از دماغت جاریست و چنان خسته ای که آرزو میکنی حریف مشتی به چانه ات بزند و کار تمام شود… یک راند دیگر مبارزه کن و به یاد داشته باش شخصی که تنها یک راند دیگر مبارزه می کند هرگز شکست نخواهد خورد.
محمدعلی کلی

بایگانی

خودزنی

جمعه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۸، ۰۱:۱۱ ق.ظ
یه فکری که از دیروز ناراحتم کرده اینه که چرا همیشه به کم قانعم!
با اینکه میدونم مغزمون ما رو به سمت جایی میبره که بهش فکر میکنیم، اما بازم شیوه ی تفکرم رو عوض نمی کنم.
یه بازیگری بود انگار سال ها پیش، مجری ازش پرسیده بود چند سال میخوای عمر کنی؟ گفته بود 300 سال 500 سال! هر چقدر بیشتر بهتر! از خدا میخوام بیشترین حالت عمرم رو داشته باشم! چرا براش آرزو نکنم!

ولی من متاسفانه، اینقدر برای خودم موانع ذهنی میسازم که همین موانع بهم آسیب میزنن.
ترم اولی که ارشد دانشجو بودم، اولین باری هم بود که به صورت جدی شاغل بودم.
محل کار شرایط منو پذیرفته بود. اما من، از ترس اینکه برای موقعیتم بد نشه، هفته ای یک روز بیشتر دانشگاه نمی رفتم و همین باعث شد ترم اول ضربه ی سختی بخورم. چون یادمه شب امتحان ریاضیات پیشرفته من تا 9 شب سر کار بودم! چرا؟ چون روم نشده بود بخوام مرخصی بگیرم! چون نخواسته بودم ازشون. چون فکر میکردم اگه بگم ممکنه فکر کنن پر رو ام !!
ترم بعدی اما تصمیمم رو عوض کردم! هر چند با ترس، اما اعلام کردم من دو روز کامل رو نمی تونم سر کار بیام. و خب در کمال تعجب اونا هم به راحتی قبول کردن و اصلا نپرسیدن چرا. موقع امتحانات هم تقریبا 4 روز سر کار نرفتم!! من خواسته بودم ازشون و همه چی هم ردیف شده بود! اونجا بود که افسوس خوردم کاش ترم قبلشم بیشتر میخواستم. که کاش جاه طلبیم بیشتر بود!

دیروز فهمیدم من هرچقدرم تلاش کنم اما تو ذهنم یک بازه ی پایین برای نمره م در نظر بگیرم فایده نداره. با اینکه قلبا می دونم نباید برای خودم حد تعین کنم، اما تا دیروز همش می گفتم حالا ته تلاشمو برای فلان نمره می کنم! یعنی برای خودم مرز و محدودیت گذاشتم که دیگه بیشتر از این امکان نداره!
دیروز فهمیدم واقعا این طرز تفکر خودزنیه!
چرا نباید از دنیا بهترین حالت و ایده آل ترین و رویایی ترینش رو بخوایم وقتی داریم براش تلاش می کنیم؟

امیدوارم بتونم خودم رو از شر این موانع خلاص کنم!


۹۸/۰۵/۱۱

نظرات  (۶)

توی موارد موفقیت و تلاش ذهنی و این چیزا،آدم باید درونش مغرور و خودخواه و تخس و جاه طلب و زیاده خواه باشه.عین واقعیته.
پاسخ:
درسته حق با شماست.

فکر کنم قبلا هم یک بار کامنت گذاشته بودین و من با خودم گفته بودم عه! حضرت مسیح برام کامنت گذاشته! :)
بخاطر عکس پروفایل؟خودم متوجه نشده بودم شبیه کی شده :))
پاسخ:
بله :))
هر چی می‌کشم از این موانع ذهنیه که خودم گذاشتم :(
راس میگی ، باید از دنیا ایده‌آل‌ترین حالتشو بخوایم👌
پاسخ:
اره
ما که ادمای تنبلی نیستیم و داریم سعی مون رو می کنیم
چرا کم بخوایم!
۱۱ مرداد ۹۸ ، ۰۹:۴۲ مصطفا موسوی
توصیف من بود! 
پاسخ:
در واقع بیشترمون !
۱۲ مرداد ۹۸ ، ۰۸:۴۳ احسان شریعتی
آفرین برای این تصمیمت
فرصت کردی این مطلب را بخون تا از یه بچه‌ی ۹ ساله لج بازی را یاد بگیری
http://nikolaa.blogfa.com/post/1767
پاسخ:
بله خوندم
ممنون :)
این به نظرم ربط داره به یه سری باورهای غیر منطقی که از بچگی باهاشون بزرگ شدیم 
مثل این باور که من به اندازه کافی خوب نیستم ...یه سری از این باورها از بچگی تو سر ما ریشه گرفته و تا بزرگسالی هم ادامه پیدا کرده 

راستی کامنت قبلیم خصوصی بود تیکشو نمیدونم زدم یا نه :)
پاسخ:
درسته عزیزم..متاسفانه اینطوره...

مرسی که خبر دادی بهم :* حتما دنبالت می کنم...
آره اینستا نیستم از اردیبهشت..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">