مستقر در ماه

مستقر در ماه

من ایمان دارم که هیچ تلاشی بی نتیجه نمی مونه :)

یک راند دیگر مبارزه کن وقتی پاهایت چنان خسته اند که به زور راه می روی… یک راند دیگر مبارزه کن وقتی بازوهایت آنقدر خسته اند که توان گارد گرفتن نداری… یک راند دیگر مبارزه کن وقتی که خون از دماغت جاریست و چنان خسته ای که آرزو میکنی حریف مشتی به چانه ات بزند و کار تمام شود… یک راند دیگر مبارزه کن و به یاد داشته باش شخصی که تنها یک راند دیگر مبارزه می کند هرگز شکست نخواهد خورد.
محمدعلی کلی

بایگانی

قرنطینه ؟!!

دوشنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۰۳:۴۴ ق.ظ

به دعوت lady aryana عزیز منم از این روزها مینویسم.

 

راستش هیچ تو تصوراتم نبود که روزهایی که قراره منجر بشه به عقد و ازدواجم این شکلی باشه! اما شد و کاریشم نمیشه کرد. 

روزهای پر استرسی که نه میتونیم برنامه هامون رو کنسل کنیم نه هیچی.

خودمم ازین قضیه ناراحتم که تقریبا قرنطینه برامون معنا نداره.

البته این رو هم بگم که ما با تجهیزات کامل بیرون میریم. انواع ژل و الکل و ماسک و دستکش. 

فکر می کنم دارم پراکنده گویی می کنم. 

اگه بخوام تر و تمیز تعریف کنم، ۱۷ اسفند مراسم خواستگاری بود.

ما با هم فامیل هستیم و بیشتر شبیه به یه شب نشینی همیشگی بود که توش مهریه و روز بله برونم تعیین شد! و بعد دوباره همه شروع کردن بگو بخند و خاطره و جوک :|||

این روزا هم درگیر خریدهای مراسم بله برون هستیم. هرچند همونطور که گفتم خیلی رعایت می کنیم و مراقبیم. سعی می کنیم سریع انتخاب کنیم و لفتش ندیم. تو هر مغازه هم ورود و هم خروج ژل میزنیم به دستکشامون.

امروز انگشتر نشون و حلقه های عقدمون رو گرفتیم. چون احتمالا فاصله بله برون و عقد محضری کمه. (قیمت طلا هم کمرمون رو خم کرده! گرمی ۶۰۰ هزار تومن :||| )

اینم بگم که بابت کرونا فعلا هیچ جشنی قرار نیست گرفته بشه و فقط انجام مراسم رسمی با خانواده هامون.

تا بعد انشاالله اوضاع اروم بشه جشنی بگیریم.

روزهای قبل که خونه بودم، فیلم دیدم، اشپزی کردم، یه ذره پروژه های فریلنسری انجام دادم و خوابیدم. 

از خریدای بله برون، کیف و کفش من مونده و قران و دفتر صورت نویسی.

که ایشالا فردا انجام بشه.

 

ترتیب مراسما تو شهر شما چطوره؟

مال ما معمولا اینطوری:

۱-خواستگاری

۲-بله برون(صورت گیری)، که برای عروس نشون و هدیه های دیگه شامل لباس و ادکلن و چادر و کله قند و .... میارن. و مهریه ثبت میشه.

۳-عقد محضری، که جشنش میتونه همون شب باشه یا یه تاریخ دیگه. این جشن رو خانواده عروس میگیرن.

۴-عروسی

 

*به نظر من مراحل ۲ و ۳ اضافه ست!

نظرات  (۱۶)

مبارک باشه آیدا جون. :-* سلامت باشید.

جشن عقد خواهر من هم توی عید بود، که همه‌چیز کنسل شد. تصمیم گرفتیم همه‌اش رو‌ موکول کنیم به تابستون (اگر تا اون موقع شرایط نرمال شد!)، چون فکر کردیم فرقی نداره که چند ماه دیگه هم نامزد باشن. حداقل سالم می‌مونن. آخه توی این شرایط نمیشه با خیال راحت آزمایشگاه و مرکز بهداشت و کلاس قبل عقد و غیره رفت؛ حالا خرید و اینطور رفت و آمدها بماند. فقط یه روز رفتن سرویس طلای عروسی و حلقه‌ها و غیره رو خریدن؛ اون هم چون همینجوری طلا داره گرون و گرون‌تر میشه. :|

خیلی مراقب خودتون باشید عزیزم.

هشتگ عشق در سال‌های کرونا :))

پاسخ:
مرسی عزیزم💓😊
راستش ما شرایطمون طوریه که مجبوریم الان انجام بدیم
وگرنه ما هم میذاشتیم
تا ببینیم چی پیش میاد🌸😊
انشالله خواهرت هم خوشبخت بشه😘😊

سلام. 

رسم شهر مام اینجوریه تقریبا. 

خواستگاری، بله برون، عقد، عروسی

حالا این وسط کسی جشن نامزدی، حنابندون، پاتختی هم اگر پولش زیاده کرده بود می‌گیره. به نظر من کلش اضافه است:)

یه خواستگاری و بله برون با حضور، پدر و مادر ها و خواهر و برادر های عروس و داماد

یه عقد ساده تو محضر و تمام.

بعدشم ماه عسل خفن. 

پاسخ:
منم نظرم همینه
اما متاسفانه بخوای نظرات بزرگ ترها رو اجرا نکنی متهم میشی به خیلی چیزا
بنابراین ادم کوتاه میاد.......
🌸🌺💓💓🌸🌺

مبارک باشه ایدا عزیزم 

انشاالله خوشبخت شید

مناسبت گل های زیبا این بود 

الهی همیشه شاد باشید :)

پاسخ:
بله بله مربوط به خواستگاری بود🤗
خیلی ممنون آبان عزیز و مهربونم😊💓💓💓

سلام عزیزم.

الهی به سلامتی و دل خوش تمام مراسماتون برگزار شه.مبارک باشه‌.با ارزوی بهترین ها در کنار هم.

راستش دو سه سال پیش خواب دیدم که اومدم عروسیت.تو خواب خیلی بهم خوش گذشت و هنوزم یه صحنه هاییشو یادمه. خیلیم قشنگو پر از گل بود.

:)))

 

پاسخ:
عههههه😂😂😂😂
عجب.... پس پر از گل هم بوده😅😅😅
مرسی از مهربونی هات عزیزم😘😊💓🌺🥀

ی عالمه مبااااااااااااااااااااااااااااارکه 

پاسخ:
خیلی ممنووووون😍
۲۶ اسفند ۹۸ ، ۱۳:۱۳ لیانا وزیری

عزیزم انشاالله با دل خوش و لب خندون همه مراحل به خوبی پیش بره.چقدر این روزهای شما بر خلاف اکثر مردم هیجان انگیز بود.

تو شهر ما هم ترتیب مراسمات همونجوریه با یه عالمه دنگ و فنگ های اضافه و بیخود که واقعا ازدواج رو سخت کرده و هیچ هدف درستی پشتش نیست و فقط برای چشم و هم چشمیه.

پاسخ:
مرسی عزیز دلم قربونت😘😊💓🌹
واقعا رسم و رسومات اضافه ادمو خسته و دلزده میکنه....
بنظرم کلا یه عقد کافیه🤦🏻‍♀️

آفرین آیدا واقعا روحیت تحسین برانگیزه .من خرید عقد که رفتیم هنوز وارد تحریم اینا نشده بودیم، طلا گرمی۱۳۹ بود،ماجراهای کرونا اینا هم اصلااا وجود نداشت!و من چقدر غر زدم و هنوز میزنم😐واقعا برای خودم متاسف شدمم🤦‍♀️

پاسخ:
آخه دیگه شرایطیه که برای همه ست... اما کاری نمیشه کرد...
خوش باشی همیشه عزیزم😊💓🌺🥀

به به‌. مبارک باشه. ایشالا خوشبخت شین. خیلی مراقب باشین... 

منم موافقم باهات . ۲ و ۳ واقعا اضافی به نظر میاد

پاسخ:
مرسی آسمان جان سلامت باشی😘💓🌺🥀
۲۶ اسفند ۹۸ ، ۱۵:۵۸ مصطفا موسوی

به به مبارک باشه. توی همین وبلاگ بزرگت کردیم تحویل داماد دادیمت ها :))

پاسخ:
آره واقعا ^-^ 😊🌺
۲۶ اسفند ۹۸ ، ۱۷:۱۹ زهرا طلائی

ای جانم

تبریک میگم قشنگ‌ترین آیدا. امیدوارم کلی اتفاق خوب خوب براتون بیفته

پاسخ:
مرسی عزیزم
انشاالله🌸😘😊💓
۲۹ اسفند ۹۸ ، ۱۴:۰۴ بی نشان *****

با سلام مبارک باشه.

به نظر بنده هم 2و3 اضافه کاریه

پاسخ:
خیلی ممنونم 🌺🌺

من الان فهمیدم که کلا پست رو نخونده بودم قبلا:|

چرا اینا رو ندیدم آخه؟

من فکر می‌کردم نامزدین شما:)

مبارک باشه عروس خانوم. 

امیدوارم روزهای خوبی در انتظارمون باشه. 

خوشبخت باشین. 

پاسخ:
مرسی عزیزم
نامزد غیر رسمی بودیم
الان داریم رسمیش میکنیم :))
مچکرم😊💓🌺🤗
۰۳ فروردين ۹۹ ، ۰۰:۴۶ منتظر اتفاقات خوب (حورا)

ان‌شاالله به سلامتی عروسی هم می‌گیرین:-)

 

پاسخ:
ممنون عزیزم😍💗

قربونت عزیزم، خیلی ممنون. همچنین. 😍😘❤

انشاءالله به سلامتی و خوشی. 😊

راستی سال نو مبارک آیدا جون. 😌❤

پاسخ:
مرسی عزیزم سلامت باشی💗💗💗🌿🌿🌿

ایدا جان مبارک باشه خوشبختی و ارامش داشته باشید. یه سوال قبل از برگزاری عقد چند مدت با هم در ارتباط و اشنایی بودین؟

پاسخ:
خیلی ممنون ولی فکر میکنم این سوال خصوصیه

بله خب درسته شما حق دارید هر قسمتی از ماجراتون رو سکرت بدونید . قصد فضولی نداشتم فقط چون خودمم در مرحله اشنایی هستم و خیلی استرس دارم پرسیدم

پاسخ:
خواهش می کنم
انشاالله که شاد و خوشبخت باشید همیشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">