مستقر در ماه

مستقر در ماه

من ایمان دارم که هیچ تلاشی بی نتیجه نمی مونه :)

یک راند دیگر مبارزه کن وقتی پاهایت چنان خسته اند که به زور راه می روی… یک راند دیگر مبارزه کن وقتی بازوهایت آنقدر خسته اند که توان گارد گرفتن نداری… یک راند دیگر مبارزه کن وقتی که خون از دماغت جاریست و چنان خسته ای که آرزو میکنی حریف مشتی به چانه ات بزند و کار تمام شود… یک راند دیگر مبارزه کن و به یاد داشته باش شخصی که تنها یک راند دیگر مبارزه می کند هرگز شکست نخواهد خورد.
محمدعلی کلی

بایگانی

دشمن عزیز-روزمرگی

پنجشنبه, ۵ مرداد ۱۴۰۲، ۰۷:۰۷ ق.ظ

یکشنبه رفتیم آپنهایمر رو دیدیم، و بعدش اخ اخ نگم که اومدنی پام گرفت چه گرفتنی. احتمالا همون دیسک گردنه بی صاحابه. همزمان سردرد وحشتناک. اون شب تا صبح زجر کشیدم. سر درد و پا درد همزمان. تا که چهار پنج صبح پاشدم قرص خوردم. سردرده کمی اروم شد اما پا درد. اخ اخ اخ. دوشنبه سه شنبه رو قشنگ لنگیدم و همینطوری رفتم دانشگاه. امروز کمی بهترم.

 نوشتن پروپوزال رو نمی دونم میشه گفت تموم شده یا نه. تا حدود ده روز دیگه میدمش دست استادم.

اسلایدها رو تا یه جایی درست کردم.

بچه ها معمولا امتحان پروپوزال (همون کندیدیسی) رو سال چهار و پنج دکترا، نزدیک دفاع میدن. من دلم میخواست زودتر بدم بارش از دوشم برداشته بشه. بعد هم استادمم که همه ش کار میکشه، بهتر بود زودتر بدم. 

من تو ایران نمیدونم تعداد امتحانا چجوریه.

اما ما اینجا بعد از سال اول امتحان کوالیفای میدیم که معادلش میشه امتحان جامع تو ایران فکر کنم.

بعد که حداقل یکی دو تا پروژه مستقل انجام دادیم میتونیم امتحان کندیدیسی (امتحان پروپوزال) بدیم (که معمولا نزدیک دفاع میدنش، ولی من سال سوم دارم میدم).

بعدم دوباره یه امتحان هست که بیشتر ارایه ی پیشرفت کاره، شش ماه قبل دفاع صورت میگیره.

و دیگه اخری امتحان دفاع هست.

 

میخوام یه نذری کوچیک پخش کنم برای محرم، بعد دوباره بشینم تمرکز کنم روی پروپوزال. ایشالا هشت سپتامبر به خوبی سپری میشه.

۰۲/۰۵/۰۵
آی دا

دانشگاه

نظرات  (۳)

۰۵ مرداد ۰۲ ، ۱۳:۲۳ نیمه سیب سقراطی

دکتری تو ایران اینجوریه که دو ترم اول درس داری، ترم 3 باید مدرک زبان یا حداقل مشروطی رو داشته باشی بتونی آزمون جامع بدی، ترم 4 دفاع پروپوزال هست (بخاطر کرونا چون آزمون زبانی برگزار نمیشد اینجوری شد که دانشگاه ها برای آزمون زبان تا قبل دفاع پروپوزال وقت میدادن). هر چند کار آزمایشگاهیتو از ترم 3 شروع کردی ولی رسما از ترم 5 کار آزمایشگاهی جدی تر میشه و ترم 5 تا 8 هر ترم باید گزارش پیشرفت ارائه بدی. تا ترم 9 هم وقت داری دفاع کنی بسته به دانشگاه و رشته حداقل باید 1-2 تا مقاله isi داشته باشی (اونایی که نمره زبان مشروط دارن تا قبل دفاع اصلی باید نمره بیارن البته این برای بعضی دانشگاه ها با همون نمره مشروطی زبان اجازه دفاع میدن). ترم 10 به بعد دیگه سنوات میخوری در واقع خوابگاهی بهت تعلق نمیگیره، باید شهریه بدی حتی غذا هم با سنوات و گرون تر برات میفته

پاسخ:
ممنونم بابت توضیحات کاملت عزیزم 

برای پا اگه اومدی ایران یه دکتر هست معجزه میکنه، فکر کنم دیسک رو هم بلده اوکی کنه ولی مطمئن نیستم اما پا رو هر کیو با هر نوع مشکل پایی فرستادیم پیشش سالم تحویل جامعه داد بعدم یاد میده هر بار که پا درد شدیم از کجا بفهمیم چه شده و چه کنیم و خیلی خوبه یه بار میری دیگه بی‌نیاز میشی فقط پولکیه اگه رفتی نذار بفهمه از آمریکا اومدی :))))))) بگو از شمال اومدم :دی

پاسخ:
فکر نکنم حالا حالاها بیام ایران… اما ممنون عزیزم…

این پست واقعا نشون میده سلامتی چقدر مهمه، دنیا چقدر پوچ و بیهوده و بازیچه است و در نهایت مهمترین سرمایه‌ای که آدم داره وجود خودشه!  من اگه اپنهایمر رو دیده باشم (مخصوصا اگه احتمالا تو یه سینمای آی‌مکس درست حسابی) اگه در حین فیلم یکی دو نفر اون بغل کشته هم بشن باز توجهی نمیکنم و همینحوری فیلممو میبینم و بعدشم میام یه پست کامل هزارکلمه‌ای دربارش مینویسم. واقعا یه جمله خیلی کم بود، خیلی بی‌اهمیت و حاشیه‌ای بود...😅😅 ایشالا هر چه سریعتر بهبود پیدا کنین، مثل روز اول🤲

پاسخ:
خیلی ممنون...
والا من که منتقد فیلم نیستم، روزمره نویسم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">