مستقر در ماه

مستقر در ماه

من ایمان دارم که هیچ تلاشی بی نتیجه نمی مونه :)

یک راند دیگر مبارزه کن وقتی پاهایت چنان خسته اند که به زور راه می روی… یک راند دیگر مبارزه کن وقتی بازوهایت آنقدر خسته اند که توان گارد گرفتن نداری… یک راند دیگر مبارزه کن وقتی که خون از دماغت جاریست و چنان خسته ای که آرزو میکنی حریف مشتی به چانه ات بزند و کار تمام شود… یک راند دیگر مبارزه کن و به یاد داشته باش شخصی که تنها یک راند دیگر مبارزه می کند هرگز شکست نخواهد خورد.
محمدعلی کلی

بایگانی

در باب آشپزی و گرفتاری هاش

يكشنبه, ۸ مرداد ۱۴۰۲، ۰۶:۴۵ ق.ظ

همیشه من یه اشتباه مشابه رو تکرار میکنم. اینکه وارد هر محیط تازه ای میشم، چون میخوام دوست پیدا کنم، تو اینستا ادم های محیط تازه رو فالو میکنم یا اگه اونا فالو کنن منم بک میدم.

دوره ی دکترا به لطف کووید اوایل که هیجکسو نمیشناختم، بعدا ولی تک و توک پیدا شدن.

کم کم اینطوری شروع شد که ای وای از کجا وقت میاری اینقدر آشپزی میکنی و ما پس چرا وقت نداریم...

بعد شروع شد که آهااااا پس تو میری فلان مغازه خرید میکنی و اونحا دانشجوها نباید برن چون گرونه....

بعد شروع شد که بعلههههههه چجوری پس تو به ریسرچ و درست میرسی اینقدر تو اینستا فعالیت می کنی....

 

 

:||

چند روز پیش که خونه ی دوستامون مهمون بودیم، پژمان داشت میگفت آیدا نون خامه ای های خیلی خوبی درست میکنه، که مثل مال ایرانه. یهو شوهر دوستم برگشت گفت خب ما مثلا دکتریم نباید وقتمونو اینطور هدر بدیم :|

 

من که واقعا نمیهمم چرا اینقدر همه اینجا با آشپزی کردن زاویه دارن و اینکه کسی آشپزی میکنه رو بهش انگ میزنن که لابد بیکار و بیعاره.

طوری شده که من بخوام پستی بذارم هی میگم الان لابد با خودشون میگن که دختره لابد بیکاره.

در حالی که من هر روز هفته حداقل روزی 8-10 ساعت آزمایشگام. یعنی همینکه شبا میام یه آشپزی برای تفریح میکنم یا حالا اخر هفته ها یه چیزی میپزم اینقدر آزار دهنده ست؟ :|

حالا اینا که آشپزی نمیکنن و من بعید بدونم کار مفید دیگه ای هم بکنن، والا تا الان نوبل نبردن که میگن ما دکتریم و فلان. حالا مگه دکتر آشپزی کنه شانش پایین میاد؟ اصلا باشه من شانم پایینه آشپزی میکنم :|

نمی دونم چرا به این جمله ی وقت ندارم کلا حساسم. من ایرانم که بودم هم دانشجو بودم و هم سر کار میرفتم و باز کسی رو میخواستم ببینم سریع وقت باز میکردم اما بقیه برای من وقتی نداشتن چون "سرشون شلوغه".

الانم والا تو سرشلوغ ترین وضعیت ممکن همه ش جا باز کردم برای بقیه همزمان با اینکه به کارای ریسرچ و آشپزی و خانه داریمم رسیدم.

بیشتر دلم میخواد به کسی که سرشلوغی رو بهانه میکنه و بقیه رو اگه فعالیت اضافه دارن متهم به بیکاری و بیعاری میکنه بگم که عزیزم من بیکار نیستم، فقط دارم رو برنامه زندگی میکنم، شما بهتره دست از تنبلی بکشی و برنامه بریزی برای زندگیت.

 

۰۲/۰۵/۰۸

نظرات  (۷)

سلام ایدا

من عاشق همین برنامه ریزی هاتم و اشپزیت

دروغ چرا 

وقت هایی که حوصله ندارم اصلا وقتی میاومدم اینستات انگیزه میگرفتم بلند میشدم اشپزی میکردم کلا من یکی رو با انگیزه تر میکنی 

پاسخ:
ممنونم عزیزم
خوشحالم اگه حتی رو یه نفر تاثیر مثبت داشته باشم ^_^

اینا فقط نوک دماغشون رو می‌بینن بخدا :/

آدم باید برای یه چیزهایی هزینه بیشتری بده تا بعدا به مشکلات بزرگتر دچار نشه... یکیش همین غذاست، چرا آدم غذای بی‌کیفیت بخوره یا از بیرون غذای بیخود بگیره... والا اگه این غذاها هزارجور درد و مرض میارن که هم وقت و هم پولی که از این راه ذخیره کردن باید تو بیمارستان خرج کنن که... عقل ندارن راحتنا

پاسخ:
دقیقا
مخصوصا اینجا که نرم جامعه خوردن غذاهای فست فودی ه و مردم با مک دونالد زنده ان…
ممنون عزیزم

این یه مهارت :)))

خودت رو خاص بدون😎 اگرچه به نظرم همه وقت دارن اونا بقیه وقتشون رو به بطالت میگذرونن اگه بهش دقت کنن وگرنه شما به نظرم عین استفاده مفید از وقته:)

پاسخ:
خیلی خیلی ممنونم ازت ^_^

شما کارت درسته.

یاد داستان الاغ و صاحبش افتادم که از هر شهری رد میشد هر کی یه چیزی میگفت اینا هم حرف مردم اون شهر را گوش می کردند و رفتارشون را عوض می کردند. حتما شنیدیش.

شما کار خودت را بکن. چیکار به حرف مردم داری. با همین دست فرمون جلو برو که خوب داری پیش میری.

در کنار عزیزانت موفق باشی.

پاسخ:
لطف دارین شما، خیلی ممنونم ازتون :)

سلام ایدا جان

اینکه واضحه از حسودیشونه که وقتی میگی اشپزی میکنم میگن ما دکتریم نباید وقتمونو هدر بدیم. دلشون میخواد خودشونم حوصلشون میشد ولی نه بلدن نه ذوق اینکارارو دارن پس به تو میگن که یعنی خیلی افتخار نکن به این موضوعا. نمیدونن چه جوری بگن میگن تو نباید وقتتو هدر بدی :/

پاسخ:
اره ادم اصلا نمیدونه بهشون چی بگه :/
ممنونم عزیزم

چون تفکرشان اینه که آشپزی کار سطح پایینی است 

درحالی که آشپزی عشق است 

خلق یه اثر خوشمزه که خنده هم به وجود میاد

به مسیرت پرقدرت ادامه بده 

نون خامه ای هات هم فوق العاده بود تو اینستا 

پاسخ:
ممنونم
مثل همیشه مرسی از حمایتت عزیزم ^_^

بهترن کارو میکنی و من خیلی ام خوشم میاد که زندگیت تک بعدی نیست و فقط خودتو تو درس و آزمایشگاه خلاصه نکردی. پستای اینستاگرامتم خیلی دوس دارم :)

پاسخ:
لطف داری
خوشحالم پست های اینستاگرامم رو دوست داری ^_^

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">