مستقر در ماه

مستقر در ماه

من ایمان دارم که هیچ تلاشی بی نتیجه نمی مونه :)

یک راند دیگر مبارزه کن وقتی پاهایت چنان خسته اند که به زور راه می روی… یک راند دیگر مبارزه کن وقتی بازوهایت آنقدر خسته اند که توان گارد گرفتن نداری… یک راند دیگر مبارزه کن وقتی که خون از دماغت جاریست و چنان خسته ای که آرزو میکنی حریف مشتی به چانه ات بزند و کار تمام شود… یک راند دیگر مبارزه کن و به یاد داشته باش شخصی که تنها یک راند دیگر مبارزه می کند هرگز شکست نخواهد خورد.
محمدعلی کلی

بایگانی

قرمز آبی سبز زرد نارنجی

جمعه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۵۱ ق.ظ

زبان:

تا پایان ماه قطعا باید کتاب 400 رو تموم کنم. کتاب 400 ، 41 درسه، هر درس هم 10 تا لغت اصلی داره. من الان درس 25 ام هستم. اوایل اردیبهشت شروعش کردم. و راستش خیییییلی شل و ول شروعش کردم. مثلا تو یه روز سه تادرسش رو بررسی کردم، بعد دیگه نخوندم تا یک هفته و...

قبلا چون بارونز رو خوندم، تو این کتاب هر درس مثلا از 10 تا لغت اصلیش، 5-6 تاش رو بلدم، بقیه جدید هستن.

برام خیلی مهمه تا پایان ماه یه دور کتاب رو بررسی کنم. از کلمه ی بررسی استفاده می کنم، چون بعد از خوندن هر درس، به طور کامل که حفظشون نمیشم، تازه وارد جعبه لایتنر میشن...

کار بعدی که تا پایان ماه باید انجام بدم، تموم کردن لیسنینگ دلتا هست و شروع لانگمن.

همچنان از اسپیکینگ و رایتینگ وحشت دارم :(


فیلم:

دیشب نشستم فیلم جاده انقلابی (2008) که کیت وینسلت و لئوناردودیکاپریو همبازی هستند رو نگاه کنم. قبلا تا نصف دیده بودم. اما غم موجود در داستان به قدری بالا بود که نتونستم ادامه بدم و مجددا فیلم رو بستم. دیدین این فیلم رو؟

ماجرای زن و شوهری هست که زندگیشون دچار یکنواختی شده. اون ها تصمیم میگیرن که از این کسالت در بیان، بنابراین تصمیم بر این میشه که به پاریس نقل مکان کنند و اونطوری زندگی کنن که براشون جذابه....اما ظاهرا هدفشون برای کسی نه تنها جذاب نیست، بلکه احمقانه هم هست....

فیلم ویکتوریا و عبدل(2017) هم که چند شب پیش دیدم و پیشنهاد میدم که حتما نگاه کنین. تو اینستا هم هایلایتش کردم. بسیار بسیار بسیار زیباست.


کتاب:

آخرین کتابی که خوندم، دختری در قطار بود و من دوستش داشتم. برای دوستی که ازم خواستن تا کتاب معرفی کنم، خب سلیقه ی من دخترانه هست، و ممکنه افراد دیگه خوششون نیاد. اما این کتاب هااز نظر من قشنگن:

مردی به نام اوه/فردریک بکمن

دختری در قطار/پائولا هاوکینز

اتاق/اما دون اهو

در هوای او/آندره موروآ

ناطور دشت/دی جی سلینجر

طاعون/آلبر کامو

نظرات  (۴)

زبان، مشکل همیشه من
شما که هنوز وقت داری جدی کار کن
البته پیشنهاد میکنم کلاس هم بری، اون بهتر جواب میده
فیلمی که گفتی رو ندیدم، حتی پوسترش رو ندیده بودم
ولی هر دو هنرپیشه رو دویت دارم
و از نقش اول مرد فیلم shatter island رو پیشنهاد میکنم.
پاسخ:
نمی دونم چرا جدیدا همه برای من به صورت ناشناس کامنت میذارن یا سوال می پرسن. جالبه.
بله خیلی ممنون.
۱۱ خرداد ۹۷ ، ۰۳:۱۱ مسعود حقدادی
سلام 
در مورد زبان که همینقدر میگم ادامه بدید 

در مورد فیلم منم ناقص دیدمش اما فیلم خیلی خوبیه 
اون فیلم ویکتوریا و عبدل حتما می بیبینم 
کتابهایی ک معرفی کردید شاخص هستند ناطور دشت ناقص گذاشتم ، طاعون هم البته طاعون ترجمه خیلی بدی ازش دارم ، ممنون 


پاسخ:
سلام
ممنون بابت تشویقتون
خواهش میکنم :)
۱۱ خرداد ۹۷ ، ۰۴:۲۳ مصطفا موسوی
بیا خودم برات شناس کامنت میذارم!
مدل جدید پست گذاشتنه؟ چه باکلاس 😎
پاسخ:
تو شناس هم کامنت نذاری مشخصه تویی :||||

+ گفتم شاید کسی حوصله بخش زبانشو نداره؛ تفکیک کردم
سلام
در حقیقت ناشناس کامنت گذاشتم چون ادرسی نداشتم تا ثبت کنم.
و با معرفی هم به جا نمیاوردید اونم چون اولین بار بود که کامنت نوشتم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">